3.7.3. La difusió en entorns digitals
À Punt té finestres informatives en la televisió, la ràdio i digital i, per tant, els webs i portals de la CACVSA han de mantindre una unitat d’estil i una coherència visual amb les plataformes de ràdio i televisió. En el nostre portal web reproduïm vídeos o àudios propis o aquells sobre els quals tenim drets d’emissió, inclosos els espais publicitaris.
Les persones encarregades del web han de treballar per a adequar-lo per a persones amb deficiències visuals o auditives. És imprescindible utilitzar les metadades i les paraules clau apropiades per a obtindre un bon posicionament, així com actualitzar els continguts amb la màxima diligència.
Distribució multiplataforma: A banda de la televisió i la ràdio convencionals, mostrem tots els nostres continguts en la pàgina web, en les xarxes socials i en les aplicacions mòbils. Una gran part de la ciutadania ha de poder accedir als nostres continguts i servicis interactius; per tant, usem tantes plataformes, dispositius o tecnologies com siga possible.
En el portal web, fem les adaptacions necessàries per a que les persones amb deficiència visual hi puguen accedir via lectors de pantalla. La presentació de la informació en forma d’imatges, enllaços, marcs o encapçalaments facilita l’ús dels lectors de pantalla. Per a les persones amb deficiències auditives proporcionem transcripcions dels àudios i subtítols sincronitzats amb els vídeos.
Fem servir adreces web fàcils de recordar i que es puguen identificar amb les nostres marques de televisió i de ràdio. L’ús de paraules clau i de metadades millora el posicionament tant en les busques com en el rànquing global del grup.
Mantenim els continguts actualitzats i sempre indiquem la data i l’hora de l’últim canvi.
Gestió de les xarxes socials: Els canvis que s’han produït en l’ús dels mitjans de comunicació, especialment entre la joventut, i la forma en què hi participen, han convertit les xarxes socials en un pilar destacat en la tasca informativa de la CACVSA.
Les xarxes ajuden a fidelitzar l’audiència i generen imatge de marca. Promocionen continguts de la televisió i la ràdio i generen trànsit cap al web del grup gràcies als enllaços. D’esta manera, s’establix el criteri de direccionalitat entre les diferents plataformes de la CACVSA. Les xarxes socials han d’actuar com a altaveu dels continguts de la ràdio, televisió i web, de la mateixa manera que estos han de remetre a l’acció en les xarxes socials. Per tant, les publicacions en xarxes han d’incloure enllaços als llocs web del grup.
El personal de la CACVSA també pot contribuir a difondre el contingut dels seus perfils personals en les xarxes socials. En estos perfils cal tindre en compte que, independentment del tema que es tracte, i que s’identifiquen o no com a membres del grup de comunicació, molts dels seguidors han decidit ser-ho per la seua professionalitat i vinculació al mitjà. En estos casos, sempre cal respectar la llibertat individual amb prudència, ja que les opinions i les valoracions poden qüestionar la imparcialitat i la neutralitat del personal de la CACVSA, així com del mitjà en què treballen.