Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Part A. Deontologia i pràctica periodística

Escriu un o més termes per a buscar en el llibre d’estil:

3.7.3. La difusió en entorns digitals

À Punt té finestres informatives en la televisió, la ràdio i digital i, per tant, els webs i portals de la CACVSA han de mantindre una unitat d’estil i una coherència visual amb les plataformes de ràdio i televisió. En el nostre portal web reproduïm vídeos o àudios propis o aquells sobre els quals tenim drets d’emissió, inclosos els espais publicitaris.

Les persones encarregades del web han de treballar per a adequar-lo per a persones amb deficiències visuals o auditives. És imprescindible utilitzar les metadades i les paraules clau apropiades per a obtindre un bon posicionament, així com actualitzar els continguts amb la màxima diligència.

Distribució multiplataforma: A banda de la televisió i la ràdio convencionals, mostrem tots els nostres continguts en la pàgina web, en les xarxes socials i en les aplicacions mòbils. Una gran part de la ciutadania ha de poder accedir als nostres continguts i servicis interactius; per tant, usem tantes plataformes, dispositius o tecnologies com siga possible.

En el portal web, fem les adaptacions necessàries per a que les persones amb deficiència visual hi puguen accedir via lectors de pantalla. La presentació de la informació en forma d’imatges, enllaços, marcs o encapçalaments facilita l’ús dels lectors de pantalla. Per a les persones amb deficiències auditives proporcionem transcripcions dels àudios i subtítols sincronitzats amb els vídeos.

Fem servir adreces web fàcils de recordar i que es puguen identificar amb les nostres marques de televisió i de ràdio. L’ús de paraules clau i de metadades millora el posicionament tant en les busques com en el rànquing global del grup.

Mantenim els continguts actualitzats i sempre indiquem la data i l’hora de l’últim canvi.

Gestió de les xarxes socials: Els canvis que s’han produït en l’ús dels mitjans de comunicació, especialment entre la joventut, i la forma en què hi participen, han convertit les xarxes socials en un pilar destacat en la tasca informativa de la CACVSA.

Les xarxes ajuden a fidelitzar l’audiència i generen imatge de marca. Promocionen continguts de la televisió i la ràdio i generen trànsit cap al web del grup gràcies als enllaços. D’esta manera, s’establix el criteri de direccionalitat entre les diferents plataformes de la CACVSA. Les xarxes socials han d’actuar com a altaveu dels continguts de la ràdio, televisió i web, de la mateixa manera que estos han de remetre a l’acció en les xarxes socials. Per tant, les publicacions en xarxes han d’incloure enllaços als llocs web del grup.

El personal de la CACVSA també pot contribuir a difondre el contingut dels seus perfils personals en les xarxes socials. En estos perfils cal tindre en compte que, independentment del tema que es tracte, i que s’identifiquen o no com a membres del grup de comunicació, molts dels seguidors han decidit ser-ho per la seua professionalitat i vinculació al mitjà. En estos casos, sempre cal respectar la llibertat individual amb prudència, ja que les opinions i les valoracions poden qüestionar la imparcialitat i la neutralitat del personal de la CACVSA, així com del mitjà en què treballen.