3.7.2. L’emissió radiofònica
Contempla la combinació de les paraules amb altres elements com l’ambient, la música, els efectes sonors o el silenci. De fet, cal respectar els silencis quan aporten contingut informatiu; per exemple, en la pausa que fa una persona entrevistada abans de respondre a una pregunta.
En ràdio, les característiques del mitjà condicionen els continguts, que només poden escoltar-se una vegada. Per això són molt importants la claredat, concreció i brevetat en la redacció. El directe radiofònic té prioritat sobre la resta de continguts.
Elements identificatius de la programació radiofònica: La sintonia o careta d’entrada i eixida servix per a diferenciar uns espais d’altres. Per a marcar la diferència entre programes informatius i d’entreteniment respecte de la publicitat s’usen separadors o indicatius. Els espais de promoció, publicitat o patrocini s’han d’emetre obligatòriament i respectant els temps assignats.
Continguts radiofònics: Intentem que les connexions amb l’exterior siguen en directe, excepte quan hi haja motius justificats per a gravar-les (per exemple, una gran diferència horària entre el lloc dels fets i el lloc a on està el periodista. Intentem que totes les entrevistes es facen en l’emissora per a oferir una bona factura tècnica. Cal, a més, respectar sempre el contingut en les entrevistes, i mai tergiversar l’opinió de les persones entrevistades.