Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Part A. Deontologia i pràctica periodística

Escriu un o més termes per a buscar en el llibre d’estil:

3.7.2. L’emissió radiofònica

Contempla la combinació de les paraules amb altres elements com l’ambient, la música, els efectes sonors o el silenci. De fet, cal respectar els silencis quan aporten contingut informatiu; per exemple, en la pausa que fa una persona entrevistada abans de respondre a una pregunta.

En ràdio, les característiques del mitjà condicionen els continguts, que només poden escoltar-se una vegada. Per això són molt importants la claredat, concreció i brevetat en la redacció. El directe radiofònic té prioritat sobre la resta de continguts.

Elements identificatius de la programació radiofònica: La sintonia o careta d’entrada i eixida servix per a diferenciar uns espais d’altres. Per a marcar la diferència entre programes informatius i d’entreteniment respecte de la publicitat s’usen separadors o indicatius. Els espais de promoció, publicitat o patrocini s’han d’emetre obligatòriament i respectant els temps assignats.

Continguts radiofònics: Intentem que les connexions amb l’exterior siguen en directe, excepte quan hi haja motius justificats per a gravar-les (per exemple, una gran diferència horària entre el lloc dels fets i el lloc a on està el periodista. Intentem que totes les entrevistes es facen en l’emissora per a oferir una bona factura tècnica. Cal, a més, respectar sempre el contingut en les entrevistes, i mai tergiversar l’opinió de les persones entrevistades.