Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Part A. Deontologia i pràctica periodística

Escriu un o més termes per a buscar en el llibre d’estil:

2.12.7. Emplaçament de productes publicitat

La tècnica de l’emplaçament del producte (product placement) consistix a col·locar la marca o el producte en alguna seqüència d’una pel·lícula, sèrie o programa de televisió. D’esta manera, la marca pot ser identificada clarament pels espectadors i produir-los un efecte no forçat, integrat en el relat de ficció o en el programa d’entreteniment (a diferència de la publicitat directa).

A diferència d’altres pràctiques, com ara la publicitat encoberta o la publicitat subliminar, l’emplaçament del producte és una tècnica publicitària legal. Tanmateix, el fet de ser un servici públic de comunicació exigix vetlar pel respecte a l’audiència i no usar esta tècnica de manera abusiva.

Este requisit exigix que, a l’inici, hi haja un advertiment visual o sonor (segons convinga) que continga la llista dels anunciants de qui es farà publicitat en el programa.

L’advertiment ha de complir els requisits que indica la llei:

a) Ha d’aparéixer al principi del programa, amb la presència de l’emplaçament del producte, cada vegada que es reprenga el programa, i al final.

b) Ha de seguir uns criteris de coherència formal.

c) La mida i el contrast de la lletra, així com el temps de permanència en la pantalla, han de facilitar-ne la lectura.

L’obligació d’advertiment previ és extensiva a tota la programació que continga emplaçament del producte. Ara bé, queden excloses d’esta obligació les obres audiovisuals en què la CACVSA no intervinga en la producció (obres alienes i cinematogràfiques).

Finalment, per a extremar la protecció de la infància i l’adolescència en relació amb les formes de publicitat encoberta, es recomana evitar l’emplaçament del producte en els programes, servicis o marques adreçats específicament als infants i adolescents durant l’horari protegit.